Nokia a Capitulat! Imbratiseaza Windows Phone 7…


Oficial, Nokia a luat cea mai proasta strategie din ultimii ani: Priviti si…minunati-va!

Astăzi, 11.02.2011, Steve Balmer, actual C.E.O. al Microsoft a anunțat un parteneriat strategic împreună cu Nokia Mobile Phones Division. Parteneriatul vizează următoarele:
-Migrarea modelelor high-end Nokia către platforma Windows Phone 7
-R&D pentru migrarea următoarei platforme Windows Smartphone pe noile generații de dispozitive Nokia
-Integrarea serviciilor Nokia în platforma Windows Smartphone și Bing! (Ovi Maps, Ovi Store etc.)
-Păstrarea MeeGo ca și alternativă open-source high-end pentru o posibilă nișă de dispozitive multi-mode (Tablete, Smartphones, Console de joc)
-Păstrarea Symbian ca și soluție low-end, entry-level pentru următoarea generație de dispozitive sub $200 ale finlandezilor.

Anunțul vine să confirme speculațiile săptămânii precedente.

De spus ar fi multe, mai precis despre cum a reactionat lumea de la acest „Boom” al Nokia:

Pai, dupa atatea ore de citit pe forumuri straine si romanesti, am ajuns la urmatoarea concluzie:  85% considera ca Nokia a facut cea mai proasta miscare posibila, 10% zic ca nu, iar 5% rad de ce a ajuns Nokia. Din totalul asta, citind, am mai tras o concluzie: multi considera ca urmatorul pas va fi ca Microsoft sa cumpere Nokia. Credeti ca ar fi posibil? Eu cred ca da. Si mai cred ceva: Cred ca toata nebunia asta a fost planuita de Microsoft cu mult timp in urma, cand CEO-ul lor a plecat la Nokia. El a lansat un memo intern unde spunea lipsurile clare si definitive ale Nokia&Symbian/Meego, si a tot repetat ca e nevoie de o schimbare. Acea schimbare, in opinia mea si a multora, trebuia sa fie Android. Dar nu, Nokia nu vrea sa faca parte dintr-un Ecosistem, vrea sa construiasca unul impreuna cu Microsoft. Parerea mea? Or sa faca parte dintr-un ecosistem tampit, in care Microsoft nu va investi suficienti bani, Nokia va decadea din ce in ce mai mult, ca apoi sa sfarseasca ca o subdivizie a Microsoft Corporation. Proasta miscare…Nokia! Te-ai bagat singura in gura lupului…si nu stiu cum o sa iesi de acolo.

Oficial Nokia si-a pierdut toti fanii Symbian si, odata cu ei, o alta imensa parte din piata. Majoritatea dintre ei se asteptau la un upgrade Android, dar nu, lor le-a trebuit Windows Phone 7, prin urmare, s-au dus si acei clienti…nu stiu zau cine ar fi visat la un Nokia cu Windows Phone 7 sau daca cineva si-ar fi dorit asa ceva vreodata…oricum, eu in mod sigur ma asteptam sa-si bage mintile in cap, dar se pare ca m-am inselat…inca odata!

Se zvoneste si ca cei de la Apple pregatesc un iPhone mai ieftin (sub 200$)

http://www.engadget.com/2011/02/10/bloomberg-apple-working-on-cheaper-smaller-and-dual-mode-iph/

Si ce se va intampla de acu’ ?

Se anunta o perioada furtunoasa pe piata Smartphone-urilor, din care cei mai nesifonati par sa reiasa Google si Apple. Apple pt exclusivitate, Google pt intregul lor ecosistem open si free. Mai jos am sa va pun niste linkuri cu primele reactii ale investitorilor si ale strategiei Nokia&Microsoft in viitor [In engleza]:

Nokia tells investors that 2011 and 2012 will be ‘transition years’ Tare mi-e ca dupa anii astia vor trebui sa lupte sa recupereze cota de piata pierduta in tranzitie.
http://www.engadget.com/2011/02/11/nokia-t…transition-yea/

Cu MS si WM se poate spune ca will be forever ‘transition years’.

Inca o bomba, asta n-o stiam: The former Ovi Store will be folded into Microsoft Marketplace Deci mie personal mi se pare penala toata treaba asta.

http://www.gsmarena.com/nokia_embraces_win…s-news-2314.php

Nokia did talk with Google about adopting Android but decided that it „would have difficulty differentiating within that ecosystem” and the „commoditization risk was very high – prices, profits, everything being pushed down, value being moved out to Google which was concerning to us.” Microsoft presented the best option for Nokia to resume the fight in the high end smarpthone segment.

http://www.engadget.com/2011/02/11/nokia-q…android-explor/

„Nokia’s share price plunged more than 8 percent to euro7.46 ($10.15) Helsinki after the announcement.”

http://www.businessweek.com/ap/financialnews/D9LAGRGO0.htm

La sfarsit am sa va uploadez 2 poze, cu ce idealuri avea Nokia odata si ce a ajuns… a fost un moment cand am sperat ca isi vor reveni, dar vazand ce s-a intamplat azi, pot spune ca Nokia pur si simplu numai e ce a fost…singura speranta a mea este ca Meego se va pune pe picioare si asa mai au o ultima sansa…dar pana atunci R.I.P Nokia!

VS

PS: Sper sa pot posta candva aici pe blog, postul cu urmatorul titlu „Nokia Ressurected!”🙂


Posted on Februarie 11, 2011, in Android OS, Apple, Cafeneaua Hightech, Gadgets, Games, Google, GPS, Hot News, HTC, Hystory, Internet, Just about me, Linux (Ubuntu, Xubuntu, Mandriva etc), MAC OS, Maemo, Microsoft, Movies, Music Download, Nokia, Orange, Samsung, Securitate MAC/Windows/Linux, Sony Ericsson, Symbian OS, Vodafone, Windows 7, Windows Mobile, Windows XP and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. Mie mi se pare o decizie inteleapta. Symbianul era demult mort iar odată cu folosirea platformei de la Microsoft lucrurile din sfera Nokia s-ar putea sa se îndrepta. Am deținut un singur telefon cu symbian, touch. Era jalnic. Am avut ocazia de a folosi un telefon cu windows phone 7 si am fost super mulțumit. Pare el mai spartan, dar sub carapace se ascunde un sistem făcut cu cap, care in timp va ajunge sa concureze cu iOS-ul si android-ul.

    Si de parca android-ul ar fi cine știe ce minunatie… Nu prea. Este greoi, încărcat fu diferite aplicații ale producătorului care îl face face inaccesibil.
    iOS-ul este putin mai in vârsta decât android-ul si este foarte bine programat. Singura limitare care îl face inaccesibil este faptul ca este folosit doar pe iPhone-uri, si nu si pe samsunguri si alte telefoane. Mulți considera asta o prostie, dar faptul ca compania Apple își păstrează un respect urias pentru sine si pentru utilizatori este de admirat.
    Nu tu blocari, erori sau alte dracovenii. Un sistem de operare pliat pe hardware-ul folosit si programat exceptional.

    Părerea mea,
    X

    • E clar ca nu ai nicio treaba cu OS-urile de pe piata…

      Windows Phone 7 e mai limitat ca iOS si nici nu e matur…iar Android nu e greoi deloc

      • Probabil ca este cum spui tu, dar am avut ocazia sa lucrez cu mai multe telefoane cu android, 2.1 ai 2.2, de care am fost complet dezamăgit. La cel cu 2.2 la un moment dat nici nu puteam primi si trimite SMS, atât de bine era făcut. Si interfata pe care a aplicat-o producatorul făcea produsul insuportabil. Pur si simplu avea pag si la navigarea prin meniuri. Nu m-oi pricepe eu la sisteme de operare mobile, dar îți spun ca dintre android, iOS si Windos Phone 7 as alege iOS ca OS primar si 7 ca secundar. M-as feri de android, chiar dacă e open source are mii de optiuni. Nu îmi inspira încredere, mai ales partea cu logarea in Google pentru fiecare serviciu in parte. Google, cu al sau android, ajunge sa cunoască prea multe lucruri despre noi.

        X

      • Daca tu nu stii sa folosesti un Android nu e vina mea/ a Google.
        Interfata producatorului se schimba cu un launcher din market. Ai de ales foarte multe, cele mai populare sunt LauncherPro, Adw Launcher, GO Launcher…
        Chestia cu SMS-urile a fost un bug la Google Nexus One cu 2.2 din cate am inteles, deci nu are nicio legatura cu niciun producator. Eu acum am 2.2.1 si sunt cel mai multumit de telefon. Pe 2.1 insa avea ceva lag din cauza optimizarii proaste Samsung.

  2. Era vorba de un htc, dar nu contează. Oricum e normal ca tu sa iei apărarea android, fiindcă detii un telefon cu android si eu sa spun ca îmi place iOS, fiindcă, drept vorbind, dețin un iPhone.
    Si crede-mă ca știu sa folosesc sistemele de operare, mobile sau nu, mai puțin Linux. Ah, cred ca o sa spui ca android e Linux si ca de asta nu știu sa îl folosesc, corect?🙂 am avut o experiența sumara cu android pentru simplul fapt ca, mie, ca utilizator, nu mi s potrivea, ca sa zic asa. Nu era ce îmi doream sau ce îmi doresc.

    • Nu iau apararea niciunui OS. Dupa parerea mea, si iOS si Android sunt la fel de bune, problema la iOS fiind ecosistemul inchis din care face parte.

      Intradevar, Android e mai complicat si nu merge „out of the box” la fel de rapid ca un iPhone, dar dupa cateva tweak-uri minore, ajunge la fel de rapid ca iOS, daca este sustinut de un hardware ok.
      iPhone in schimb are limitari mari, o parte se rezolva cu Jailbreak, dar daca ai nenorocu sa nu-ti salvezi SHSH Blobs si nu detii un MAC nu prea iti poti permite sa ii faci Downgrade la o versiune de soft pe care merge Jailbreak, iar daca nu e neverlocked, te alegi cu un ipod frumos pana cand va aparea JB si Unlock (daca va aparea) pt versiunea X de soft, pe cand la Android, il decodezi odata si ramane asa, iar softul se poate roota fara probleme.

      PS: Deja suntem offtopic

  3. Eu cred ca ii bine ca nokia a ales microsoft, ii bine pt noi ca sunt mai multe optiuni de unde alege.

Lasă un răspuns

