Priority Inbox by Gmail


Priority Inbox sau cum gestionezi inteligent mail-urile primiteSăptămâna trecută va anuntam despre implementarea unei noi funcţii în Gmail. Era vorba de Priority Inbox, un fel de filtru semiautomat de sortare a mesajelor primite. Acum, când cred că toţi utilizatorii au în cont noua facilitate, putem să detaliem şi să vedem ce este şi cum putem folosi eficient Priority Inbox pentru a face faţă avalanşei de mesaje pe care (unii dintre noi) le primim.

Filosofia care stă în spatele noii funcţii este simplă. Mesajele nu se împart doar în două categorii: solicitate şi nesolicitate (spam). La rândul lor, mesajele solicitate pot fi importante şi mai puţin importante. Şi acestea pot avea diverse grade de importanţă. Un masaj legat de job sau de la o rudă apropiată poate fi considerat important. La mesaje mai puţin importante pot intra, de exemplu, newsletter-ele. Ideea este să nu mai cauţi acul (mesajul important) în carul cu fân (mulţimea de mesaje mai puţin importante).

Priority Inbox nu are legătură cu spam-ul. Acesta încearcă, cu ajutorul tău uneori, să deosebească mesajele importante de cele mai puţin importante. În acest fel, un utilizator care primeşte multe mesaje şi vrea să fie eficient, va acorda atenţie în primul rând mesajelor importante. Apoi, în măsura în care timpul îi permite, se va ocupa şi de celelalte mail-uri.

Ce înseamnă Priority Inbox

Priority Inbox îţi va apărea prima oară, pentru a-ţi atrage atenţia, ca un link de culoare roşie în partea de sus a paginii, lângă link-ul de Settings. Dând click pe el vei primi primele indicaţii despre ce este şi cum poţi folosi noua facilitate.

Priority Inbox

că vei alege să foloseşti pe viitor Priority Inbox, în locul vechiului Inbox, mesajele pe care le primeşti vor fi împărţite în două categorii: Important and unread şi Everything else. Între acestea două, va mai fi afişată o secţiune: Starred. Aceasta conţine mesajele care au stea, acele mesaje pe care le marchezi pentru a te ocupa de ele mai târziu.

În principiu, sortarea mesajelor se face automat. Priority Inbox va direcţiona automat mesajele primite fie către secţiunea de mesaje importante (Important and unread), fie către cele mai puţin importante (Everything else).

Dacă nu eşti mulţumit de modul de sortare automat, poţi interveni şi avansa un mesaj ca important sau degrada alt mesaj ca neimportant. Pentru asta poţi folosi noile butoane cu plus şi minus.

Când vrei să etichetezi ca important un mesaj considerat de Priority Inbox neimportant, trebuie să apeşi butonul cu semnul plus. Invers, pentru „a-i spune” sistemului folosit de Priority Inbox ca un mesaj considerat de el important este, de fapt, neimportant, vei apăsa butonul cu semnul minus.

Priority Inbox va ţine cont de preferinţele tale. Pe baza modificărilor pe care le faci, se va adapta şi va trata pe viitor mesajele aşa cum l-ai instruit. Chiar dacă mai greşeşte la început, Priority Inbox va deveni din ce în ce mai eficient.

Priority Inbox

Configurare

Priority Inbox are o secţiune proprie de opţiuni în cadrul paginii Settings din Gmail. Acolo poţi configura anumite aspecte ale acestei funcţii.

De aici poţi alege ca Gmail să afişeze Priority Inbox în locul bătrânului Inbox, când se deschide. De fapt, poţi ascunde complet vechiul Inbox. Pentru asta trebuie să activezi funcţia Hide Read labels din Labs. Apoi, la Settings – Labels, poţi opta să ascunzi Inbox-ul clasic. Altfel, vei avea afişate atât vechiul Inbox, cât şi noul Priority Inbox.

Ai posibilitatea să modifici ordinea secţiunilor. Poţi duce secţiunea Starred sus şi să cobori Important and unread mai jos, de exemplu. De asemenea, poţi alege numărul maxim de mesaje afişate în secţiunea Everything else.

În afară de cele trei secţiuni afişate în mod implicit, Priority Inbox te lasă să mai adaugi o secţiune. În aceasta, ca şi în orice altă secţiune, poţi alege un folder sau un tag. De exemplu, dacă ai un label pentru toate mesajele legate de serviciu, îl poţi afişa ca secţiune independentă în Priority Inbox.

Aşadar, Priority Inbox poate conţine maxim 4 secţiuni. Folosindu-le inteligent, poţi împărţi mail-urile în patru categorii. Una dintre acestea va fi întotdeauna dedicată mesajelor neimportante. Celelalte trei le poţi însă folosi după bunul plac.

Priority Inbox

Cu opţiunile puse la dispoziţie, un utilizator inventiv poate crea diverse combinaţii pentru a separa mesajele primite în funcţie de prioritate. Un scenariu realist ar putea arăta aşa:

  • În prima secţiunea sunt afişate mesajele de la serviciu
  • În a doua secţiune intră mesajele legate de blog (dacă ai unul)
  • A treia secţiune poate grupa mesaje de la cunoscuţi
  • Mail-urile care nu necesită răspuns, gen Newslettere, rămân pentru ultima secţiune

O astfel de planificare poate fi făcută cu ajutorul filtrelor şi al label-urilor. Poţi crea un filtru care să adauge automat un anumit label mesajelor de la serviciu, de exemplu. Apoi, configurezi Priority Inbox să afişeze într-o secţiune doar mesajele care au label-ul respectiv.

Poate sună puţin complicat dar Priority Inbox este o funcţie care va ajuta mult utilizatorii care primesc numeroase mesaje, cărora le place să fie organizaţi şi eficienţi. Sigur, dacă primeşti două mesaje pe zi sau îţi place să primeşti şi să ţii toate mesajele la grămadă, atunci nu vei fi încântat de această facilitate.

Posted on Septembrie 8, 2010, in Internet and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: