Certificat OPDA pentru telefonul tau Symbian[Tutorial how-to]


Sistemul certificatului a fost implementat prima data pe telefoanele Nokia in colaborare cu cei de la platforma Symbian in S60 V3. Acest certificat se putea obtine numai de pe site-ul SymbianSigned, semnand doar aplicatiile trimise la ei. Evident nu aveai cum sa trimiti aplicatii crackuite pentru ca nu ti le semna, unde mai pui ca dura cca o zi sa iti semneze porcaria? :)) Nokia s-a justificat prin declaratia ca acest sistem de securitate nu permite utilizatorului „N00b” sa instaleze aplicatii daunatoare pentru telefonul sau. Yeah…No sh*t!?

Pe vremea mea, cine era priceput in „symbiane” nu avea nevoie de acest certificat , pentru ca existau atatea metode de hack disponibile ce permiteau inlaturarea fisierului „installserver” original din firmware cu unul modificat, ce dezactiva puterea installerului built-in de a verifica certificatul aplicatiei.

Totusi existau si celelalte doua extreme: Cei care isi faceau certificat de pe un site chinezesc, OPDA si apoi semnau cu aplicatia SignSIS, si cei care nu erau in stare de niciuna din aceste variante (Hack sau Certificat) asa ca se chinuiau cu SymbianSigned-ul. La inceput nu am fost adeptul hack-ului, insa dupa ce am testat Drakkarious am devenit adeptul lor.

Toate bune si frumoase pana cand, Nokia, dand din nou cu bata-n balta in drumul spre falimentul ce inca nu s-a produs,a  inceput sa aplice antihack-uri in firmware-le cele noi. Daca pe vechiul puteai aplica procedura Drakkarious, ei bine, daca faceai update la ultima versiune de soft aparuta numai puteai, ramanandu-ti celelalte 2 variante, adica certificat pe OPDA/Symbiansigned. Bineinteles era doar o perioada de timp pana cand hackerii descopereau „buba” si scoteau o noua varianta de Drakkarious.

In scurt timp a inceput un mic razboi virtual: Utilizatorii de Nokia care incercau sa sparga fiecare antihack si Nokia care creea antihack-uri cat mai puternice, pana s-a ajuns inital in faza de a instala o aplicatie (HelloOX) semnata de un certificat de pe OPDA, si a o rula pe aceea, intrarea altfel in fisierele de sistem fiind imposibila utilizatorului de Nokia.

A urmat un antihack ce a blocat HelloOX, si apoi altu’ ce a blocat noua versiune de HelloOX, pana in ziua cand saraca Nokia si-a dat seama ca isi pierde clientii in favoarea IphoneOS/Android OS, si ca pierde cota de piata. Atunci le-a picat si lor fisa si au facut, desi au investit mult in el, symbianul OPEN-SOURCE.

Ce inseamna asta? Ca orice utilizator poate avea acces la codul-sursa al symbianului, orice antihack marca helloox putand fi inlaturat printr-un Custom Firmware. Treaba sta cam asa: Tu deschizi un program, Nokia EDITOR, introduci in memoria rom a telefonului HelloOx sau alt hack si apoi instalezi acel firmware cu ajutorul JAF BOX sau Phoenix Flasher prin USB, ca un update de soft. De acolo hack-ul este deja introdus in firmware, so cum sa mai se aplice „antihack”-ul jalnic al Nokiei? Se lovesc de propia-si eroare: „Error to remove the component is Built In😆 „

Totusi unii nu vor sa-si flashuiasca telefonul si prefera in continuare sa semneze aplicatiile individual cu acest certificat, asa ca mai jos aveti Tutorialul Video pentru a obtine acest certificat.

Vizionare placuta!

Dupa ce faceti rost de Certificat, ve-ti avea nevoie de un mic tutorial cum sa-l folositi, nu?🙂 M-am gandit si la asta dupa ce am finalizat primul film, asa ca am creeat un print screen cu ceea ce trebuie sa faceti:

Programul din imagine se numeste SignSIS si se poate descarca de aici: Download

Bafta la semnat!

Posted on Iunie 22, 2010, in Nokia, Symbian OS and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 34 comentarii.

  1. ultimul printscreen merge ca desktop =)) o imagine care are un ansamblu de „culori coloristice” ambientale :))

    p.s : cu ce ai inregistrat ?

  2. eu am ceva mai tare si te pot ajuta😉 camtasia 7😛 „you want, we record” :))

  3. Bine ca pe mess nu stai… >:P

  4. daca ai timp si chef te rog sa faci un tutorial pentru semnarea si instalarea unei variante de office care permite editarea fisierelor .doc .docx .
    daca nu, te as ruga sa ma indrumi spre un anumit site … unde as putea gasi asa ceva ,desigur in cazul in care stii . mc bafta

  5. Te duci aici pe site cauti aplicatii S60V3/V5 (Sunt vreo 3 posturi). Cauti quickoffice in ele si semnezi conform procedurii de aici, instalarea este la fel ca a oricarei alte aplicatii.

    PS: Nu este nevoie de alt tutorial, procedeul este acelas pt orice aplicatie

    Bafta!

    • salut azi am avut ceva timp liber si am incercat sa instalez office 6.1… premier… luat de pe filelist. L-am semnat si mi-am facut curaj sa-l instalez (imi era teama ca ceva nu o sa mearga si in loc sa „deblochez” si functiile de creare si editare, nu o sa mai pot nici macar deschide wordurile) , dar m-am lovit de urmatoarea eroare, daca o pot numi asa, „componenta incorporata” …..
      Mentiuni: telefon e65, am facut acum ceva timp actualizare de soft prin PC suite
      upgrade la office (free) pt putea vizualiza docx(2007)
      am semnat cu signsis v0.7
      cam atat… Astept o parere. mc bafta!
      Am si o intrebare signsis.sisx pentru ce este? semnezi direct de pe telefon ?!

  6. Din pacate pt E65 va trebui sa cauti kitul de upgrade, caci asa detecteaza deja o versiune de office in telefon din firmware(daca nu ai instalato tu), si de aici problema cu „Componenta incorporata” (ca este deja in softul lui)
    signsis.sisx semnezi de pe telefon daca ai certificatul pe card da!🙂

    • am dezinstalat upgradul ala free(care ma lasa sa vizualizez docx) si cand am incercat sa instatlez un quickoffice 6 premier upgrade (pt editare) …componenta incorporata si pac am ramas cu buza umflata si cu ofice 3.9 .
      N ai din greseala tu alt kit ..poate la asta al meu scria la misto upgrade, sau alta idee sa pot macar vedea docx nu mai am pretentii de editare acum :d .
      Iti raman recunoscator daca ma ajuti, am niste nervi momentan pentru ca foloseam destul de des porcaria asta de office. bft……

  7. Sunt genul de om care nu lasa 2 variante de setup in computer, care face megapack-uri cu ce foloseste si le arhiveaza, daca aveam alt kit cu mare placere, dar nu am.
    Du-te la about si da-mi add pe mess…o sa incerc sa te ajut

  8. cat timp trebuie sa astept pana e gata certificatul?

  9. SALL daca ai timp intr-o zi imi poti face si mie rost de un certificat ca mi-am facut si eu cont pe opda si astept de o saptamana ca sa mi-l dea imei:3***************3 nokia 5800 si astept raspuns aici sau pe mess.

    NU SE DA IMEI PE NET!

  10. salut mam inregistrat cu 3 zile in urma am introdus toate datele ok si tot apare Applying
    dureaza mult in deosebi fata de altii care in o zii sau doua le este gata certificatul

  11. sa va arat cum imi apare mie pe saitul OPDA🙂 => Apply/Upload(Time) 2010-08-31 13:44 . Expire Time 2013-09-02 00:53:23.
    deci certificatul meu va fi gata in 2013

  12. Si Inca O intrebare am si eu normal acolo la status acum ce trebuie sa fac ? /:) cum il iau ?

  13. Mi-am Fost De Mare Ajutor Frate Pana La Urma Mi-am Dat Seama! Si Mi-am Instalat SPB Care Il Ai Pe Blog Crackui’t si Toate Alea! Mersi Frumos Si Sunt Multumit Si De Cum Imi Merge Si telefonu !!!

  14. Am urmat turorialul tau si vreau sa te intreb ce tre sa fac dupa ce-mi scrie pe OPDA ‘Normal’ ?

  15. Eu am rezolvat!
    Mulţumesc mult, sănătate şi Sărbători Fericite!

  16. Dupa ce instalez Drakkarious varianta 3.01, dupa sugestiile de pe aici si rulez la hellocarbide si apas menu 1 nu se intimpla nimic, daca instalez Drakkarious varianta 2.02 si rulez hellocarbide imi da niste mesaje dau Yes la toate merg in X-plore dar in „C” nu se formeaza folderul Bin in SYS acesta nu formeaza C:\SYS\BIN\, si nu am unde sa dezarhivez fisierele installserver.exe and CProfDriver_SISX, cum scrie in sugestii.
    Am resoftat telefonul si nimic tot la fel nu gasesc format folderul Bin in folderul SYS.
    Telefonul este un nokia E65 cu ultima varianta de soft facut upgrade cu OVI
    Ce se poate face
    acum am citi pe alt forum ca daca am varianta de soft E65 (can NOT be hacked starting version 4.0633.74.00) nu poate fi modificata, si eu acesta varianta am ce pot face pot reveni la o varianta anteriora fara riscuri sau astept sa scoata alta varianta mai noua

    • Nu poti face hack la ultima versiune de soft. Trebuia sa te documentezi…

      Downgrade pe Nokia nu poti face, iar, avand in vedere ca E65 e un telefon vechi, nu cred ca ai prea multe sanse sa apara o varianta noua de hack…

  17. Am reusit sa o rezolv cu ajutorul certificatului obtinut de pe odpa.cn

  18. Este valabil si pentru ultima versiune Symbian 3?
    Multam

  19. Dragilor, am o intrebare: e adevarat ca acum chinezii s-au smecherit si nu vor sa ne mai semneze certificate? Am expediat un mesaj pe o pagina, se pare similara cu Opda si vad ca nu mai vine nici un raspuns. Stiti cumva solutia?

  20. sal si certificatul imi vine a doua zi?

  21. Foarte tare ! am facut ceea ce ne-ai aratat. mai e valabila treaba asta pentru nokia n95 ?😀

  22. Salut,am si eu o mica intrebare….in cat timp e gata certificatul OPDA? ms frumos

Lasă un răspuns

