Iphone 4G-Povestea unei greseli


Telenovela sau, mai bine spus, „web-novela” prototipului de iPhone 4G pierdut, gasit si apoi vandut pe internet se apropie de final. Poliţiştii au reuşit să afle cine a l-a găsit şi apoi vândut, după ce au verificat sute de conversaţii purtate pe site-urile de socializare şi chiar au spart casa unui editor Gizmodo despre care se presupunea că deţine informaţii utile în desfăşurarea anchetei. Este vorba de Brian J. Hogan, un individ de 21 de ani din California.

Tânărul, „vinovat” că a nu a făcut eforturi pentru a returna prototipul, nu a fost încă învinuit, dar ar putea fi acuzat de furt conform unei legi din California ce datează tocmai din 1872. Aceasta spune că, oricine găseşte un obiect care nu-i aparţine, ştie al cui ar putea fi dar nu face eforturi să-l înapoieze, se face vinovat de furt şi poate primi pedeapsa cu închisoarea (maximum un an).

În sprijinul său, avocatul susţine că au existat eforturi pentru returnarea telefonului, dar angajaţii Apple de la suport nu au luat nicio decizie concretă în acest sens. Singura logică pe care o găsesc aici este că nu au ştiut că este vorba de un prototip, telefonul fiind deghizat, acoperit de o carcasă specială care îl facea să pară un model de iPhone 3GS.

Abia mai târziu, când carcasa fake a fost înlăturată, Brian a realizat că are în faţă un prototip. Aici s-a precipitat şi a făcut o greşeală pe care, conform declaraţiilor ulterioare, o regretă. În loc să contacteze Apple din nou, a ales să sune la diverse publicaţii de IT, ca să anunţe că are în posesie un iPhone din viitoarea generaţie.

După mai multe refuzuri (poate mulţi au crezut că este o glumă şi nu i-au acordat importanţă), Gizmodo.com a decis să cumpere prototipul în schimbul a 5000 $. Traficul pe care l-au făcut de pe urma dezvăluirii noului iPhone le-a adus celor de la Gawker Media (deţinătorii site-ului) venituri de peste 150.000 $.

Deşi cei implicaţi riscă pedeapsa cu închisoarea, până la urmă este un compromis favorabil. Cred că mulţi oameni ar prefera să facă un an de puşcărie, pentru ca în anul următor să-şi cumpere un Porsche sau un Ferrari cu banii jos. Din toată povestea, probabil angajatul care a pierdut telefonul va avea cel mai mult de suferit.

Acum, sunt destui aceia cred că scenariul este regizat şi că nu este altceva decât o strategie de marketing marca Apple. Doar că, după cum bine ştiti, Apple nu face asemenea manevre ci dimpotrivă, încearcă să păstreze misterul până în ziua lansării.

Gândiţi-vă, ce farmec şi ce impact ar mai avea discursul lui Steve Jobs dacă fanii Apple ar cunoaşte deja totul despre produsele lansate? Aşadar, foarte puţin probabil – cu toate acestea nu imposibil. Păreri?

Sursa: GO4IT

Posted on Mai 1, 2010, in Apple, Internet, MAC OS and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: