Symbian^3-Inca o revolutie in lumea Smartphone-urilor


Acum cativa ani pe piata smartphone-urilor existau 4 tipuri de telefoane: Nokia (Symbian), HTC/Samsung/SE (WM) si Iphone (MAC OS) si restul (ex: palm os, bb os)

Pentru mine (si majoritatea) Nokia si Symbian ne-au satisfacut cel mai bine cerintele, symbian ajungand lider de piata in acea perioada frumoasa🙂

Dar timpul a trecut, au aparut concurenti ca Android iar Iphone a primit un nou update si niste dotari hardware frumusele, si astfel se face ca gigantii Windows Phone si Symbian au inceput sa-si piarda din clienti (probabil ca daca nu faceau miscarea asta ma pierdeau si pe mine), au revenit cu diferite noutati:

-Windows Phone anunta ca v-a ajunge la versiunea 7, promitand o rescriere de la 0 a sistemului de operare (o sa relatez intr-un alt post)

-Symbian a devenit Open-Source si anunta si el o interfata noua pt noile lui sale aparate, promitand ca in 2011 sa aiba o interfata complet noua si innovatoare

In luna decembrie a anului 2009 Nokia a promis ca va aduce interfata lui Symbian la un nou nivel. Se asteapta ca in 2010 sa avem parte de 2 update-uri majore: Symbian^3 – in prima jumatate a anului si Symbian^4 in cealalta jumatate, primele telefoane care se vor bucura de varianta imbunatatita urmand sa fie disponibile pentru consumatori abia in 2011.

Printre modificarile pe care le va suferi interfata sunt:

  • Layout nou
  • Applications Library va inlocui Main Menu
  • Patru librarii usor accesibile: Contacts, Music, Photos, Applications
  • Homescreen-ul va suporta Widget-uri de toate formele si dimensiunile care vor putea fi pozitionate oriunde pe ecran
  • Task switcher imbunatatit
  • Meniul Power include optiuni pentru master volume si vibrations on/off

Symbian 4

Pentru mai multe detalii despre ce sa ne asteptam de la Symbian gasiti aici.

Din pacate aceasta este doar versiunea 0.1 a documentului de proiectare, utilizatorii Symbian urmand sa puna mana pe noul sistem de operare abia in 2011, dupa cum am precizat si mai sus.

Pe de alta parte, in tot acest timp, Symbian-ul se va bucura de o multitudine de imbunatatiri (speram).

[via engadget.com]

Oare vor reusii vechii producatori de Operating Sistems sa isi recastige clientii? Asta ramane de vazut..oricum, o parte foarte mare din ei i-au pierdut deja in fata Androidului si al Iphone OS 3.0. Cati din ei se vor intoarce? Asta ramane sa vedem….

Posted on Februarie 17, 2010, in Android OS, Hot News, Nokia, Symbian OS, Windows Mobile and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. foarte frumos articolul ! bravo ! abia astept sa vad ce va iesi din treaba asta cu open-source si din ce-am inteles eu de pe site’ul simbyan freak, nokia colaboreaza cu adobe flash pentru a creea o platforma flash pentru simbyane. In acest caz, vom putea avea parte de tot ce avem si pe desktop ce are legatura cu flash player. Am intrebat pe forum daca pt n95 va iesi ceva, inca n-am primit un raspuns.

  2. Nu o sa mai iasa nimic pt N95! E logic…nu o sa primim noi, userii de 5800, N97 si astea noi noile upgrade-uri, dar N95-1, telefon vechi de cativa ani buni!…:(
    Mersi pt articol, fac si eu ce pot😀

  3. Da ? atunci sper ca noul upgrade pentru voi sa fie un shorcut spre „turn off” >:P raule ! Taci din gura, sti foarte bine ca N95 a rezistat pana in 2009 ceea ce inseamna o performanta enorma pentru un smartphone sa se tina pe pozitii din 2007, si doar sti ca se faceau comparatii dese chiar si cu Iphone. Este adevarat ca nu mai este de actualitate dar nu mi se pare corect ca Nokia sa-l dea la o parte, asa ca eu sper in continuare sa scoata si pentru granzi un full suport flash player.

  4. N95-1 nu se mai fabrica de 2 ani, N95 8GB de 1 an. Nici macar nu se mai gasesc spre cumparare decat SH-uri (cine stie pe unde o fi al meu acum…)
    Nokia? Inca nu ti-ai dat seama ca Nokiei nu-i pasa de utilizatori? Le-a trebuit 6 luni de rugaminti si petitii ca sa ne bage un amarat de Kinetic Scrolling si un contacts bar de XpressMusic, unde mai pui ca Kinetic Scroll nu e decat in submeniuri, nu si in meniul principal?\

    Nu sunt rau, sunt REALIST😀

    • Salut! Vroiam sa iti spun ca am observat o prezenta a articolelor mele pe blogul tau🙂. Iti multumesc pentru ca le apreciezi intr-atat, dar nu recomand sa continui aceasta practica. Cu siguranta nu o sa te ajute pe viitor. Totusi ar fi fost ok sa imi ceri permisiunea inainte de a copia sau macar sa pui sursa… Nu o sa te raportez (de data asta). Dar sa stii ca poti sa te alegi cu blogu sters, si chiar daca nu o fac eu, sunt multi altii care nu ezita in a face o raportare.
      Din ce am vazut, esti pasionat si te intereseaza domeniul IT/Tehnologie. Asa ca iti recomand sa depui mai multa munca si sa intrebi atunci cand ai nelamuriri. Eventual pot sa-ti pun la dispozitie si cateva surse…
      Numai bine,
      Ionut.

  5. Damn! Got caught😀
    De obicei nu practic astfel de chestii…numai ca in perioada respectiva am fost foarte ocupat cu altele si ca sa pastrez blogul am copiat vreo 2-3 articole de pe diferite siteuri (pe care le-am editat foarte putin). Dupa cum vezi, din perioada aia nu am mai copiat nimic🙂

    Scuze daca te-a deranjat…si-ti multumesc ca nu mai raportat. Trebuia sa cer voie dar chiar nu aveam timp…cei drept sa pun sursa puteam, deci tot greseala mea

    Peace!🙂

  6. cineva a incurcat’o rau =)) pai asa mai Hodor ? e frumos din partea ta ? :)) Acu serios, cere permisiunea omului😀

  7. @Hightechrider: ok, dar sa nu se mai repete. Spor la treaba in continuare🙂.

Lasă un răspuns

