The Smartphone OS Of The Future!


La inceputul „carierei” mele de „Hightechrider” am inceput cu un Nokia 6680 cu Symbian S60 V2 care zace si acum prin casa. A fost un telefon bun la vremea lui iar in pararel am avut si un PDA cu Windows Mobile 5 pe care il foloseam ca GPS. La vremea aia Symbianul m-a atras mai mult prin simplitatea si stabilitatea sa, asa ca acel PDA a fost ultimul WM propietate personala🙂

SYMBIANUL:

De-a lungul anilor am avut multe Symbiane: Nokia 6680 (S60 V2), N91 4GB, N73 Music Edition(S60 V3 Pre-FP1), N95 8GB (S60 V3 FP1) iar acum Nokia 5800 (S60 V5) si, din nenumarate motive pot spune ca acest OS s-a cam dus datorita faptului ca Nokia nu prea stie ce vrea: Scoate FP2 cu efecte la S60 V3, scoate un S60 V3 FP2 optimizat pt TouchScreen si apoi mai lanseaza si un N900 cu Maemo 5, urmand ca apoi sa treaca direct la Maemo 6. Feature-urile telefoanelor nu sunt prea ok, avand in vedere ca unul de 2500 de lei are cativa MPX in plus la camera si ceva memorie + ecran Capacitiv/tastatura Qwerty (N97, X6), decat unul de numai 1000 de lei (5800 XM). In schimbi alti producatori precum Samsung in acelas pret filmeaza HD, are camera de 8 MPX si multe altele..

Avand in vedere acestea, my next phone sigur nu o sa mai fie Symbian.

WINDOWS MOBILE

Windows Mobile este si el un OS cu vechime care si-a adunat de-a lungul timpului destui fani, si este ajutat de producatorii mari ca Samsung HTC cu feature-le sale care cam umilesc Nokia. Pe de alta parte WM mai are si avantajul ca urmatoarea sa versiune va fi lansata: Windows Mobile 7 si atunci poate ca isi va repara si „pacatele” cum a fost cu Windows Vista si Windows 7 la PC-uri. Deci aceasta platforma mai are o sansa…symbianul nu!

Maemo

Maemo este un fel de derivat al Symbianului care se folosea pe Internet Tablet-urile nokia. Acum acestea se unesc printr-un singur terminal: Nokia N900 care promite un telefon cu functii de Internet Tablet, desi mai degraba e invers, cu functii secundare de telefon. De asemenea aplicatii pt el nu prea exista si deci mai avem de asteptat pana cand va fii full operational (pe alte terminale, cu maemo 6 evident)

Android OS

Androidul a fost si este laudat de majoritatea celor care l-au folosit. Totusi, este la inceput si, sincer nici nu ma prea incanta interfata aia prea mult…parca e prea stearsa. Android este un OS free, cam cum e cu ubuntu la computere, asa ca majoritatea aplicatiilor pt el vor fii tot free si asta e bine, pt ca nu toata lumea are timp/chef sa caute mereu crackuri pt fiecare prostie care vrea sa si-o puna in telefon. Insa umbla vorba ca distribuitorilor nu prea le convine aceasta „organizatie” non-profit, si ca s-ar putea ca Androidul sa dispara in cativa ani din lipsa de buget, ceea ce ar fi un mare pacat!

PALM OS

Palm OS este, un os care nu se va regasi decat pe terminalele Palm si care pare sa concureze cu MAC OS X-ul celor de la Apple, Acest OS nu va fi disponibil decat pe terminalele palm si, desi exista foarte multe aplicatii pt el nu prea imi plac terminalele lor, + ca in Romania noastra dulce inca nu se comercializeaza aceste terminale marete.

Iar acum, vestitul, MAC OS X

Vestitul sistem de operare MAC OS X! Cat de controversat a fost el pt lipsa flashului in browser, pt transferurile prin BT „blocate” si pt lipsa Copy/Paste, venit la pachet cu vestitul Iphone care in 2009 nu avea decat 2 MPX la camera, lipsa multitasking, gaura MMS si, bineinteles multi l-au injurat pt ca nu e in stare sa aiba un Home Screen propiu zis. Sincer, din toate criticile pe asta nu am inteleso absolut niciodata. Desigur a existat si partea cealalta a baricadei, care, ba din fanatism ba din adevar, au luat apararea acestui terminal scotandu-i armele cele mai puternice: Interfata, rapiditatea, stabilitatea, jocurile, designul, etc. Daca stam sa ne gandim putin putem spune ca, daca nu aparea Apple cu al lor Iphone, poate ca acum niciun producator de telefoane nu se axa atat de tare pe Touch Screen, pe interfata, pe finisare, de unde deducem ca Iphone, asa „prost” cum e el, ii suntem datori noi, utilizatorii oricarui model de OS/Marca/Functie. De ceva timp a aparut Iphone 3GS, care arata exact la fel ca 3G, putand dovedi faptul ca e 3GS si nu 3G doar prin prezenta facturii/cutiei sale. Insa „under the hood” lucrurile se schimba dramatic: Noul Iphone este dotat cu o camera de 3.2 MPX care, cam calca in picioare camera mea de pe 5800 cu carl Zeiss, si se apropie de calitatea unui N95 de 5 MPX. Are ecran AMOLED, accelerator grafic imbunatatit, procesor dual si, desigur noul „Upgrade” al MAC OS X, Iphone Software 3.0 care include toate lipsurile Iphone-ului inafara de flash in browser. Ei bine nu le poti avea pe toate! Si daca ne uitam la cat a evoluat acum Iphone-ul, si luand in calcul ca OS-ul sau este deja la a 3a generatie si ca s-au reparat majoritatea bugurilor/lipsurilor, as putea paria ca urmatorul meu telefon va si IPHONE 3GS

Acum toti acei fani Nokia (din care am facut si eu parte) or sa sara cu aceleasi chestii expirate: „Iphone e varza, Apple Sucks, Symbianu rupe tot etc etc etc” cu care saream si eu acum 1 an. Numai ca atunci aveam partial dreptate, acum Iphone-ul este, dupa parerea mea, cel mai matur din punct de vedere al performantelor/softului. No avea el cea mai buna camera, dar are una care filmeaza (in sfarsit) si care face niste poze cat de cat.

Pentru voi care va fi „The OS of the future”?🙂

Posted on Ianuarie 23, 2010, in Android OS, Hot News, MAC OS, Maemo, Symbian OS, Windows Mobile and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. ce esti atat de nemultumit de al tau 5800? ma gandeam sa termin cu vorba asta, dar parca nu ma pot abtine: ” suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine” – ar merita continuata cu „sau cu preturi exagerate”.
    I-phone e in continuare un telefon pentru cei care au efectiv bani si pur si simplu nu stiu pe ce sa-i mai consume! eu si inca 18 milioane de romani nu ne aflam in randurile acelea.
    Care cumpara I-Phone, sigur nu e fotograf, pentru ca de banii aia si-ar fi luat vreo 2 obiective necesare DSLR-ului sau.
    Care cumpara I-Phone nu e ascultator avid de muzica, pentru ca aceeasi calitate o primesti si in I-pod-uri (daca tot e sa luam Apple, desi sunt si alti producatori – ca Iriver – care scot la fel de bine).
    Care cumpara I-Phone sigur nu e businessman care vrea sa fie in contact cu firma sa la orice ora – pentru asta exista seria E de la Nokia (sunt cateva terminale care, trebuie sa recunosti, chiar sunt extraordinare pentru treaba asta) sau Blackberry.
    Care cumpara I-Phone sigur nu umbla mult prin tara cu cortul pentru ca ar trebui sa-si incarce telefonul in fiecare seara.
    Care cumpara I-phone sigur nu are de lucru pe situri construite pe baza de flash pentru ca…ah, stai, ca asta e evident!
    Care cumpara I-Phone sigur nu sta in crestetul muntilor sau in zone cu clima foarte rece pentru ca nu ar fi atat de inconstient incat sa se apuce sa-si dea manusile jos iarna de fiecare data cand trebuie sa apese pe ecran.
    Care cumpara I-Phone sigur nu are nicio problema cu disconfortul pe care il poate provoca un telefon atat de mare intr-un buzunar mediu sau mic; se poate obisnui.
    Care cumpara I-Phone sigur are cativa prieteni care au telefoane scumpe, pentru ca nu ar vrea sa se simta inferior acestora cand el scoate un biet Nokia, iar ei vorbesc numai la tushscrin.
    Care cumpara I-Phone? Te las sa deduci raspunsul…

  2. Iphone nu are preturi exagerate (2300 ron 3GS la liber)
    Care cumpara Iphone poate fi si fotograf, pentru ca nu sta sa-si care DSLR-ul ala imens dupa el in fiecare zi, iar de instantanee Iphone e numai bun (ceea ce nu pot spune despre 5800). De ce sa iau X6 cu 2500 de ron cu un UI mediocru cand pot la Iphone la 2300 cu un OS multi-touch adevarat? Decat sa iau 5800 de la Orange cu 700 de ron mai bine iau in acelas abonament Iphone 3G la 79 de euro nu?😉
    Care cumpara Iphone poate fi si ascultator avid de muzica, si tocmai deaia si-a luat Iphone, ca sa nu se mai care cu Ipod + O caramida de 5800/N97/X6
    Care cumpara Iphone poate fi businessman pentru simplul fapt ca Nokia are cateva programe mediocre pt Office, Blackberry poate fi o solutie viabila insa daca nu-i place touchscreen-ul
    Care cumpara Iphone nu poate sa umble cu cortu prin tara, dar nici care cumpara 5800/N97/X6. Pentru ca omul ala are nevoie de un telefon rezistent si mic care sa nul incurce cu urcatu’ pe munte si sa-l tina bateria cate-o saptamana.
    Care sta in varful muntilor nu este prea conectat cu lumea internetului si are cel mult un cablu, deci nici 5800/N97/X6 nu este o solutie foarte viabila, de aceea pt categoria asta se recomanda acelas tip de telefon ca mai sus: Sa aiba semnal bun, sa-l tina bateria 1 saptamana si sa fie cat mai mic si rezistent
    Ai tinut tu vreodata Iphone in buzunar? Si, ok, asa o fi cum spui tu. Sa ne uitam la nokia: Ce-mi ofera in acelas pret? X6, carei cam la fel de lat si mult mai limitat
    Care cumpara Iphone poate sa il intereseze si ce au prietenii, cum si multi utilizatori de Nokia se uita la asta, si de aceea cumpara 5800 sau X6 sau N97 fara sa stie nici macar care-i diferenta intre un Samsung Corby si telefoanele lor.

    Care cumpara Iphone? Care s-a saturat de prostiile Nokiei. Nu sunt nemultumit de 5800, sunt nemultumit de Nokia in general care isi cam bate joc de clientii lor bazandu-se pe faptul ca lumea cumpara „pt ca e Nokia”

    Vreau sa mai specific ca Apple nu este nici pe departe firma mea preferata: Urasc macbook-urile cu configuratii medii vandute la pret de Alienware, urasc incompetenta cu care unii oameni cumpara „pt ca e Apple” cum o urasc pe cea „Pt ca e Nokia”

    LE: Uitasem de un citat:

    Care cumpara I-phone sigur nu are de lucru pe situri construite pe baza de flash pentru ca…ah, stai, ca asta e evident!

    Si crezi ca pe 5800 se poate? Uite cine se uita sa vada ce telefon are prietenul ca sa-si cumpere si el😉 Unu’ care habarnare ca browseru din 5800 nu suporta flash (defapt ala nu suporta mai nimic…)
    PS: Sa numi zici de gluma aia de browser numita Skyfire, degeaba are flash daca el nu functioneaza nici sa intrii pe google!

    Si cu asta cred ca am incheiat tot ce am avut de zis🙂

  3. eu am 5800, cel mai bun prieten al meu are Iphone 3G si trebuie sa recunosc ca pe parte de aplicatii este mai bogat Iphone dar acum el de exemplu l-a avut de 2 ori la garantie si ultima data i l-a inlocuit pentru ca tocmai vestitul Mac OS X avea probleme cu wlan, eu sunt multumit de 5800(in afara de camera). Maemo deocamdata e la inceput, si nu poate fi un derivat din Symbian pentru ca este pe bazat pe Linux.
    Si apropo 5800 are flash , iar tot asa circula un zvon ca o sa apara si flash 9 pentru WM Simbyan si Android fara Mac OS

  4. In primul rand scuteste-ma de povestile cu prietenii care l-au avut in service. Nu e vina mea daca prietenul tau se duce cu el pe santier, iar in plus fata de asta 5800 este renumit pt nenumarate probleme cu casca, display-ul, touch-ul care s-a dus la primele modele. Unora le-au picat si difuzoarele😉
    In al doilea rand daca i l-a inlocuit nu inseamna ca MAC-ul avea probleme cu WLAN, ci antena incorporata a telefonului, deci iar nu stii ce vorbesti
    In al treilea rand Maemo este „bazat” pe linux, numai ca in spatele interfetei aleia dragute pe care o vedeti un filmulete sunt doar banalele meniuri de Symbian=> De aici codul sursa numai are nicio treaba.
    In ultimul rand exista o diferenta intre FLASH PLAYER si SUPORT FLASH in browser.Degeaba ai tu Flash Player in telefon (ceea ce are si Iphone) daca nu are suport flash in browser. Si ca sa-ti dau un exemplu incearca sa intrii pe Youtube prin browserul sau nativ (Ala din folderul internet). O sa vezi ca nu poti!
    Pentru MAC OS nu este nevoie sa circule zvonuri, si stii de ce? Pentru ca se ocupa cineva de el, nu ca la nokia totul e secret si daca scapa vreo barfa toata lumea o discuta pe net…

  5. eu am 5800 si de 6 luni de cand il am, ma uit pe filmuletele youtube cu browser-ul lui nativ… are suport flash… nu stiu ce 5800 ai avut tu…

  6. intr-adevar i-phone este mult superior in fata lui 5800 dar are si minusuri care pe mine ma fac sa nu-l cumpar… (fara multitasking, sincronizare cu un singur pc, la unele pagini mai complicate safari se inchide inexplicabil, daca vrei sa stergi un apel din jurnal nu te lasa -> trebuie sa stergi tot jurnalul, cand primesti un fisier necunoscut pt i-phone pe mail nu te lasa sa-l dai jos, se incalazeste la utilizare indelungata) proprie experienta pe un i-phone 3g 16 gb… puncte tari: simplitate, rapiditate + fluiditate la poze, pe net si grafica extraorinara a jocurilor si a aplicatiilor…

  7. Iti mai repet: Nu aplicatia Youtube, Nu aplicatia Skyfire si NU aplicatia Opera.
    Cu Youtube poate ca am exagerat, dar nu mi-a trecut altceva prin minte, poftim incearca site-ul asta care e 100% flash: http://www.webdesign-flash.ro/#/acasa/
    Inafara de „Fara multitasking” care pe mine ma incanta (Si asa la Nokia nu rulez mai mult de 2 aplicatii, deci pot sa fac un sacrificiu inchizand una) Chestia cu incalzirea e haioasa: La mine dupa 2 ore net continuu pe 5800 as putea sa prajesc oua de prepelita pe capacul din spate😉

    Nu ma intelegeti gresit, as fi vrut ca Nokia sa scoata un Iphone Killer adevarat, numai ca in 3 Generatii de Iphone ei nau facut decat sa recompileze aplicatiile vechi pt „noile” lor OS-uri, iar Iphone l-a prins din urma si l-a depasit…

    PS: Am in continuare 5800 XM…dar chiar nu stiu cat o sa-l mai tin…

  8. pai la tot ce zici de X6 sunt de acord cu tine! :)) eu ma refeream la un telefon care e o treime din pret aproape! evident ca nu ma apuc acuma sa numesc 5800-le I-Phone killer – asta e cea mai mare aberatie auzita pe net. Dar nu ai cum contesta ca ocupa un sector de piata pe care I-Phone-ul nu il poate acapara, si pe care LG-ul incearca sa-l ocupe cu disperare venind cu touch-screen-uri ieftine si…de calitate indoielnica.
    Stiu ce inseamna I-Phone, ar fi si culmea sa scriu despre el fara sa fi atins/vazut unul. Nu a fost al meu, dar am avut ocazia sa-l butonez destul. E intr-adevar extraordinar sa te joci asa cu ecranul, sa interactionezi atat de bine cu soft-ul. dar sa dau 500euro+ pe unul? sincer ar trebui sa fiu un freak al gadgeturilor! Nu de alta, dar iau ca exemplu tatal meu, care, in aceeasi situatie ca multe alte persoane, nu folosesc telefonul decat pentru ce a fost facut. Si-atat! Aici ajung la ideea despre business – daca esti sef de banca si n-ai ce face cu banii – ia-ti omule iphone! Ai de unde! Dar daca esti doar un sef de departament care nu are nevoie de impresionat subalternii cu cat de mult castiga – parerea mea e ca ar alege ceva mai simplu si mai la obiect. Si cateodata…nu sunt mai practice niste butoane, pe care ai siguranta ca le-ai apasat, in locul unui ecran pe care poti sa-l ratezi? Aici vei argumenta ca te obisnuiesti, ca dupa un timp nu ai cum sa nu apesi calumea etc. Dar daca…?
    Persoana de la care am avut telefonul sa-l butonez este un pasionat de fotografie. are un micut Sony A700. Stii cate poze a facut cu I-Phone? vreo 15-20, de cand il are, doar ca sa aiba ce pune la contacte, sa nu se frece cu incarcatul de pe calculator. Aici vorbesc din ce cunosc, nu din ce imi imaginez.
    Iar la ce ziceam de munte, cort etc nu ziceam ca solutia perfecta ar fi N97. Ar putea la fel de bine sa fie si un Samsung decent, numai sa tina bateria mai mult de o zi! Incercam doar sa creez un punct de vedere – cat de deranjant poate fi pentru unii sa trebuiasca sa isi incarce telefonul o data pe zi/ la 2 zile!

    In final… trebuie sa recunosti ca segmentul de piata pentru care este destinat I-Phone-ul este 15-30 de ani, din care prima jumatate nu si-l prea pot cumpara din banii proprii – adica efectiv copii rasfatati cu parinti bogati. A doua jumatate sunt proaspat angajatii din/dupa facultate, care mai au reminiscenta ascultatului de muzica tot timpul, sau a jocurilor pe calculator/telefon.
    Sau poate ma insel. Uite, chiar o sa caut un sondaj prin America sa vad cine cumpara I-Phone la ei.

  9. Inseamna ca nu ai citit bine ce am scris eu pe blog! Unde am pomenit eu un post de 5800 VS Iphone? Acolo era un Battle al OS-urilor, iar din punctul asta de vedere MAC-ul de pe Iphone NU SE COMPARA cu Symbianul de pe: X6, N97, sau cu Maemo de pe N900.
    EU unul imi permit sa dau 500+ euro pe un telefon, si stii de ce? Pentru ca nu arunc banii pe fel si fel de porcarii in stanga si-n dreapta: Vad ceva, imi place, economisesc bani (intre timp se ieftineste/apare altcv mai bun) si cand am banii ma duc si-mi iau lucrul ala pe care mi-l doresc. De ce? Pentru ca IMI PLACE! Imi place sa umblu pe ele sa vad ce a mai aparut nou, imi place sa incerc cele mai noi chestii. Poti fi utilizator de Iphone care foloseste foarte mult business-ul creeat pt el! EU il folosesc pe cel limitat din 5800 la munca: Transfer de PDF din calc in telefon, apoi ma duc si-l prezint conectand telefonul la TV-Out etc.
    Prietenul tau avea Iphone 3G, nu 3GS! 3GS este echipat cu autofocus, 3,2 MPX, e deja din alta liga😉

    PS: Eu nam 20 de poze facute cu 5800…

  10. maaaama dar cata diferenta intre 2mp si 3,2🙂 liga deja e cu totul alta!!
    la 3,2 , deja te apuci sa printezi, deja iti faci albume foto, ce mai! pune-ti si wallpaper pe calculator din acel 3,2!🙂
    eu am camera foto de 6mp si tare as strange din…portofel sa imi iau una mai buna! (iar pentru cei 6mp e una dintre cele mai bune de pe piata)
    stiu ca nu ai facut un 5800 vs 3gs, dar tu ai comparat high-endul de la Nokia, care deja este exagerat! diferentele intre 5800 si x6 sunt minime… mai degraba ar trebui sa ne orientam atentia spre sectorul de laptopuri al Apple, unde se poate observa suprapretul. Cand ai un singur fel de telefon…cam greu sa poti sa il imparti in categorii, low, mid-range, high-end etc cum este cazul I-Phone-ului.
    si cred ca numarul mare de aplicatii pentru I-phone este datorat in special americanilor care se plictisesc… acolo nokia nu are o piata atat de larga, si de aceea nici nu s-au inghesuit sa creeze aplicatii pentru symbian. totul e in diferenta de mentalitate, de obisnuinta, de continent.
    Hai ca deja incep sa vorbesc prostii…:) Da, intr-adevar, avea 3g. Dar tot le-au trebuit celor de la Apple doi ani ca sa ajunga la 3gs… Iar poate nu stii de inceputuri, dar si primii utilizatori de I-Phone au avut numeroase probleme… gandeste-te ca numai primul(ele) lot(uri) de 5800 au avut aceste probleme, cu N97 nu s-a mai auzit de bug-uri.

    in final, ai venit cu cel mai bun argument: „nu-i frumos ce-i frumos, e frumos ce-mi place mie”. Daca tie iti place, ai absolut tot dreptul sa iti motivezi alegerea😉

  11. Nu toate camerele de 3.2 MPX fac poze ca 5800! Am avut un N73 Music Edition si facea niste poze apropiate de N95😉 Eu am un HP de 5 MPX si un Sony de 12.1 MPX.
    Si, da, Iphone-ului i-a trebuit 2 ani ca sa ajunga aici, dar Nokiei cati ani i-o mai trebui ca sa scoata niste aplicatii calumea? N97? N97 e atat de bine construit incat isi zgarie singur lentila de la camera cand ii dai capacul ala in jos. Nu ma crezi? Cauta pe Google😉
    Iphone tinteste High-End, X6 tinteste High-End. Din astea doua, pe care l-ai alege avand in vedere ca au acelas pret? Tot astept rapuns la intrebarea asta…si niciun Nokia Fan nu se incumeta…oare de ce? :>

  12. 3gs as alege fara sa respir

  13. Asta era concluzia mea…sunt genul de om caruia ii place sa economiseasca si sa-si ia „ultima fitza” in tehnologie, ca sa o pot folosi la capacitatea maxima care o poate duce…iar de la Nokia efectiv numai am ce sa iau! Exista desigur si concurenti pt Iphone (ca nu e batut in cuie), cum ar fi HTC HD2 cu WM sau Google Nexus One cu Android. Pana in vara mai e mult🙂

  14. nah. eu gandesc un pic altfel – de ce sa iau ultimul ultimul racnet care poate de toate, cand pot sa-mi iau generatia a 2a care poate 90% la 50%din pret😉

  15. Ca sa testezi tu primul ultimele feature-uri?🙂

  16. adica? asta nu esti tu? /:)

  17. Ba da, dar nu ai simtit niciodata placerea de a testa tu tot ce e nou? Ar trebui sa incerci…e una faina😛

  18. si daca tot ce e nou merge si pe ceva mai ieftin…? daca nu merge un joc la 1280x 1024, ma multumesc si cu 1024x 768

  19. Nu merg jocurile de Iphone pe 5800 sau pe orice alt Symbian. E cu totul alta grafica, alta performanta. Nici Androidul nu se face de ras cu jocurile si aplicatiile lui…la 1 an de la lansare e deja la Versiunea 2 si are mai multe aplicatii decat orice Symbian. Deci nu e cazul aici de asa ceva🙂

  20. bun, si la ce iti trebuie tie jdemii de aplicatii, cand iti instalezi 20 si deschizi 5? se lauda astia ca au peste 100k de aplicatii, cand majoritatea seamana intre ele: cred ca sunt 1000 de calculatoare, 1000 de x si 0 free, 1000 de tetrisuri, 1000 de joculete sudoku etc etc. pana la urma, tot la cateva sute de aplicatii diferite ajungi.
    iar in privinta symbianului…sper ca stii de existenta unor forumuri intr-adevar specializate pe aplicatii symbian…nu de alta, dar sunt o gramada de aplicatii si acolo (evident, nu vorbesc de mii, ca nu are rost, vorbesc de sute)

    P.S.Felicitari Android-ului

  21. 1000 de calculatoare, sudokuri, x si 0 etc sunt pe Symbian. Iphone OS are niste aplicatii cu adevarat unice.
    Uite aici 25 dintre ele: http://gearpatrol.com/blog/2009/03/02/25-best-iphone-apps/
    Sunt foarte utile si niciuna nu seamana una cu cealalta. Ba mai mult, pariez ca tiai dori sa existe o varianta pt symbian, insa nu o sa gasesti decat pt cateva…intre 5 si 8 aplicatii.
    Unde mai pui cate moduri si cate aplicatii ai avea in Cydia odata ce l-ai Jailbreakuit. Astea sunt cam free si „Legale” dar alea „ilegale” sunt mult mai interesante.

    Si acum o sa zici: Pai stai asa, ca si Symbian o avea aplicatii unice. Poate, dar, ca sati dau un exemplu, o aplicatie cu care se lauda Nokia ca ar fi unica este Nokia Sports Tracker, pe care doresc sa-l inchida din motive idioate stiute numai de ei. Ei, bine pt Iphone sunt jdemii de variante daca o sa cauti. Una din ele este TrailGuru

Lasă un răspuns

